De schaduw van Congo

>

Platenhoezen, vogels voor de kat

Ik las dat Kurt Overbergh, artistiek directeur van de Ancienne Belgique, platen met een kat op de hoes verzamelt. Er is nu een expo in de Brusselse epicerie audiovisuelle Le Bonheur in de Antoine Dansaertstraat: de katten moeten op de voorkant van de hoes worden afgebeeld, het mag gaan om tekeningen, foto's of schilderijen, de muziek op de platen doet er niet toe en artiesten of bands waarvan de naam naar een kat verwijst (Cat Power, Felix da Housecat, Pussy Galore) komen niet in aanmerking. Ook platen met kattengeluiden komen in aanmerking. Zelf heb ik eerder toevallig heel veel cd's met vogels op de hoes of als achtergrondsambient. Ik ben pas verhuisd dus al mijn cd's en lp's zitten nog in kartonnen dozen maar ik citeer zo uit het blote hoofd: Songs:ohia - ghost tropical, Virginia Astley - in gardens where we feel secure, redbird (zie illustratie), portastatic, at swim two birds, birdwatcher, birdhouse.. (wordt vervolgd)

MEOW O1: A Cat Sleeve Exhibition, gaat open op vrijdag 21 juni in Bonheur