De schaduw van Congo

>

Podiumplaats Allgäu Halb Marathon 2014

Start Halve Marathon in Sonthofen.
14de plaats in 1u27'40" - (photo credits: Sophia)
Tweede plaats leeftijdscategorie.
Ein Zwei Laufen. Meer dan 1200 deelnemers uit 22 verschillende landen voor de drie afstanden van de Allgäu Panorma Marathon. Start van de halve marathon was om 9u15. Als wedstrijdvoorbereiding had ik enkele lange wandelingen in de Alpen in de benen. Regen, modder en slijk langs de oevers van de Iller in Oberallgäu maar ik nam toch een erg snelle start. Tijdens de klim in Rubi was het echter pompen of verzuipen. In de afdelingen gooide ik alle remmen los, niet zonder risico met de losse kiezelstenen maar er was geen weg terug. In het dal recupereerde ik snel en  trok ik mijn tempo weer op: 14de plaats in 1u27'40".  Na de race mocht ik ook nog het podium op als tweede in mijn leeftijdscategorie. Na de race klaarde het ook nog op. Bier en braadworst in de zon,  Traum Zeit  in de Alpen.