De schaduw van Congo

>

Hermesloop 2015

Photo credits: OLC.
In de Hermesloop liep ik na de eerste ronde in circa 20ste positie in een groepje met een man of zes. Er stond een strakke wind en toen het mijn beurt was om over te nemen, voerde ik het tempo op. Ik voelde mij goed en draaide de gashendel open. Eerst nog in aflossing met Bruno Tilleman van de Speedy's, nadien alleen. Dat dacht ik toch maar toen ik omkeek was er nog een jonge loper mee van een jaar of twintig schat ik zo. Op geen enkel moment wilde of kon hij overnemen, enkel helemaal op het eind van de race nam hij over. Als een volleerd wieltjeszuiger passeerde hij mij op de piste vlak voor het inlopen van de finishbox. Sprinten om de dertiende plaats is niet mijn specialiteit. Onder een ladder zul je mij ook niet snel zien lopen. Ik finishte zo op de 14de plaats in 34'57". Goed voor een top vijf in mijn leeftijdscategorie.