De schaduw van Congo

>

Konterdamloop 2015

Photo credits:  JT De Olifant.
Het is allemaal een kwestie van organisatie. Minder dan 12 uur voor ons vertrek naar de Alpen stond ik nog aan de start van de Konterdamloop. Na mijn marathon in de Nacht van Vlaanderen had ik wat afgebouwd. Het was bovendien bloedheet en mijn hooikoorts speelde me parten. Redenen genoeg om niet voluit te gaan in de eerste ronde en de kat uit de boom te kijken. Net als in de Vuurtorenloop liep ik samen met Maarten Lestabel van de Speedy's. Hij verrichtte het meeste kopwerk en ik liep op mijn beurt met een korte demarrage het gat dicht met Stefaan Westerlinck van Vastgoedbox. Zo stelde ik mijn top 20-plaats veilig: 19de in 41'25". In het algemeen klassement sta ik na 9 van de 15 races op een onwaarschijnlijke 4de plaats. Dromen zijn bedrog maar soms word je wel met een brede glimlach wakker.