De schaduw van Congo

>

Hermesloop 2016


Photo credits: Vincent Danneel (OLC).
Bijna elke week een wedstrijd van 10 km lopen is moeilijk te combineren met mijn marathonvoorbereiding voor de Nacht van Vlaanderen. Je hebt lopers die in dat geval knopen doorhakken en zich focussen op hun marathon. Ik kan dat niet, daarvoor loop ik veel te graag de wedstrijden van het criterium. Ik wil mijn individueel klassement en de punten voor het Vastgoedbox Team ook niet te grabbel gooien voor die ene al dan niet geslaagde marathon. De Hermesloop startte om 17u, twee uur later dan gebruikelijk maar veel maakt dat niet uit. Ik kwam goed uit de startblokken op de piste. Al snel vormde zich een groepje van vier met onder andere Peter Hamers en Jeremy Rens. In volle finale kwam Jens Ketels nog voorbij gevlogen op de piste. Ik moest zelf ook nog een sprintje trekken om mijn positie te behouden. Zelfde plaats en chrono als een jaar eerder: 14de in 34'57 (16,31 km/u). Het leven als herhalingsoefening. Als het telkens een top 15 oplevert, teken ik daar graag voor. Hoe meer herhalingen, hoe beter. Het lijkt wel F.C. De Kampioenen.